Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Mina små...

Av Elin Härling - 19 juli 2011 21:33

...flickor nattar, just nu... Hur länge är ingen som vet, så jag provar att skriva några rader här...


I Fredags var mormors begravning, fortfarande lika svårt att fatta att hon faktiskt inte finns här hos oss mera..

Begravningen var jätte fin, å jag som innan sa att klarar jag av min dotters begravning så klarar jag av det här, men tjii fick jag, tårarna sprutade och luften tog slut, verkligheten kom väl helt enkelt ikapp där inne...

Barnen var med, och det kändes jättebra.. vet att mormor visste hur svårt jag har att lämna bort dom så för henne fanns det nog inte nått annat i tankarna heller när hon tänkte på sin begravning..


Fika efteråt, med de närmaste, å vi är ju många så det kändes både skönt att vara så där många igen, vet hur mormor pratade om det, hur vi alltid vara allihop förut..

Kan lätt konstatera att det finns nog ingen som hade ett ont öga till älskade mormor, å det visst hon också...


Tyvärr är det omständigheter som detta som får en att tänka till och fundera extra, hur fort någon kan försvinna, vilka man väljer föra andra, vilka val man gör...


På torsdag bär det iväg några dagar till kusten iag, morfar hjälper till med vovvarna.. Känns egentligen fel att be honom om hjälp samtidigt som jag vet att han gärna vill hjäpa till..

Blir i stortsett hela familjen som far iväg, vilket känns bra det också, känns som man ska ta vara på de närmaste lite extra...

Daniel kommer på fredagen, säkerligen drar han med sig regnet då, å skulle inte heller förvåna mig om han drar på sig en förkylning också, han brukar nämligen ha en tendens att göra det när det är dags för semester...


Prinsen, Ängeln, Prinsessan, Stjärnan- Mitt liv!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Härling - 20 januari 2012 07:46

.., när jag ser tillbaka, så var det inte som så att min pappa var särskilt snabb med att trösta, inte heller kan jag ni minnas att han var vaken på gnälliga nätter. Jag kan inte heller se min morfar, eller farfar i de rollerna.. Och inte heller Dan...

Av Elin Härling - 19 januari 2012 23:24

...är dags skriva av mig lite grann...   Efter att ha delat den här länken:   http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab     På facebook, och fått en hel del reaktioner,  Så står jag nu frågandes till om det kanske bara...

Av Elin Härling - 18 september 2011 21:29

Mmm, precis så känns det, varje dag är tårarna när och känslorna ligger utan på. Allt berör och påverkar.  Tio dagar till Tindras tre års dag!! Tre, långa, eller korta beroende på hur man ser och känner det. att hon älskade lilla ängeln har fått ...

Av Elin Härling - 18 september 2011 21:29

Mmm, precis så känns det, varje dag är tårarna när och känslorna ligger utan på. Allt berör och påverkar.  Tio dagar till Tindras tre års dag!! Tre, långa, eller korta beroende på hur man ser och känner det. att hon älskade lilla ängeln har fått ...

Av Elin Härling - 8 juli 2011 10:47

..barnaskaran får på sig kläder. Sen blir det att hämta erika och åka bort och förhoppningsvis lyckas göra helt färdigt så hon slipper allt tänk med lägenheten. har varit liiite för mycket saker det sista, eller snarare i flera års tid ju. Känns ...

Presentation

Mamma till fyra underbaringar på olika ställen, en prins i min närhet, en ängel i himlen, en prinsessa på armen, en stjärna som växer i magen...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards