Direktlänk till inlägg 7 juli 2011

Kan tala om...

Av Elin Härling - 7 juli 2011 15:14

... för alla de som säkert har talat om av vänlighet att det blir bättre, du kan ju skaffa hur många barn som helst..


Att ja det blir bättre sorgen blir annan, inte beroende på hur många barn ssom kommer efter, utan den ändras, det känns tomt, inte lika påtagligt men on saknas. Tårarna rinner, inte längre dagligen, men de rinner av saknad till henne.

Och ju fler barn får en att tänka ännu mer, än en gång blir jag påminnd om allt jag missat med henne,första leendet,första stegen, trotsen, tårarna, kramarna,pussarna..


Saknaden efter älskade Tindra finns och kommer alltid finnas, ibland mer påtagligt..


Men Tindras bortgång eller som jag vill se det tillgång, har fått mig att bli en annan person,kanske inte bättre, men den har fått mig att inse att man ska ta de närmaste i första hand, för det kan ju en dag vara försent..

Står jag i ett val så väljer jag lätt de som jag älskar, de som jag för alltid vill ha i mitt liv i min närhet.. Jag tänker mig in i andras ta tankar och känslor,jag vill lyssna och förstå andra,jag försöker..., det finns val som kanske kan kännas svåra, men kärleken underlättar det hela..


För någon månad sen ifrågasatte Niklas hur jag kunde säga att barnen var viktigare för mig än Daniel, och för mig fanns det ett självklart svar på det: Hade Daniel gjort nått som skadade mig eller barnen framförallt barnen, så hade jag inte tvekat på att sparka ut honom,men barnen finns det nog inget som skulle få mig att välja bort dom... Så vissa val är enklare...


Älskade barnen!!!



Framöver kommer det bli endel lösenordsskyddade inlägg, detta pga av omständigheter i livet just nu..  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Härling - 20 januari 2012 07:46

.., när jag ser tillbaka, så var det inte som så att min pappa var särskilt snabb med att trösta, inte heller kan jag ni minnas att han var vaken på gnälliga nätter. Jag kan inte heller se min morfar, eller farfar i de rollerna.. Och inte heller Dan...

Av Elin Härling - 19 januari 2012 23:24

...är dags skriva av mig lite grann...   Efter att ha delat den här länken:   http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab     På facebook, och fått en hel del reaktioner,  Så står jag nu frågandes till om det kanske bara...

Av Elin Härling - 18 september 2011 21:29

Mmm, precis så känns det, varje dag är tårarna när och känslorna ligger utan på. Allt berör och påverkar.  Tio dagar till Tindras tre års dag!! Tre, långa, eller korta beroende på hur man ser och känner det. att hon älskade lilla ängeln har fått ...

Av Elin Härling - 18 september 2011 21:29

Mmm, precis så känns det, varje dag är tårarna när och känslorna ligger utan på. Allt berör och påverkar.  Tio dagar till Tindras tre års dag!! Tre, långa, eller korta beroende på hur man ser och känner det. att hon älskade lilla ängeln har fått ...

Av Elin Härling - 19 juli 2011 21:33

...flickor nattar, just nu... Hur länge är ingen som vet, så jag provar att skriva några rader här...   I Fredags var mormors begravning, fortfarande lika svårt att fatta att hon faktiskt inte finns här hos oss mera.. Begravningen var jätte fin...

Presentation

Mamma till fyra underbaringar på olika ställen, en prins i min närhet, en ängel i himlen, en prinsessa på armen, en stjärna som växer i magen...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards