Alla inlägg under mars 2011

Av Elin Härling - 27 mars 2011 23:12

... var hur Lördagen såg ut...


Jag hämtade upp farsan/morfar och åkte sen in till Vara för att möta upp Daniel som besiktade BMWen, som konstigt nog gick igenom med blankt papper...


Sen bar det upp till mösseberg, dit även Emma,Matz, Edwin, kakan och Emilia kom. där uppe brukar det också finnas bra lekplatser, å lekplatsern fanns säkert där, dock under snön, så så mycket lekande blev det.. Men lite djur fick vi se iaf, också tog vi årets första grillning där uppe...


Påvägen hem handlade vi lite grann, släppte av farsan hemma hos sig, och åkte hem å plockade lite...


Erika kom också på eftermiddagen, är ju inte så ofta vi får ha henne hemma, så det känns bra när hon kommer...


Idag Söndag, har det varit fotbollsträning, lite handling allt det där vi glömde i går. Sen var det kalas för Filip. Korv å tårta...


Kvällen har spenderats, med lite duschning av barn, chips och dip, och Big Brother...


Nu är det sov dag, lillaFia har ju börjat så hon inte sover längre än till nio, å då måsta jag ju upp med henne.. kanske inte ens är någon ide att gå och lägga sig efter att hampus är iväg skickad till skolan...

Av Elin Härling - 27 mars 2011 23:06

... inte ville följa med mamma var, vad jag fick när jag och vilja åkte bort till skolan för att hämta Hampus. Vi skulle in till lidköping och köpa lite presenter till Filip och så, men nää, han tog bussen hem...


Istället följde mamma/mormor med, så det blev en snabbis på hemkompaniet och ÖB.


Hem en sväng och sen bestämde vi oss för att käkalite pizza in jag skulle jobba, å inte då heller ville han med...

Tror nästen det är dags att snart sätta tidsbegränsning på tv/dator/telefon..


Blev jobbdags sen ända till natten, så nu är det bara en vecka, eller snarare två arbets darm skulle jag tro, innan jag kliver på havandeskapspenning..

Av Elin Härling - 25 mars 2011 03:15

...min mobil... 

Som är borta, eller i Emmas bil,  å det är halv jobbigt, eller hel jobbigt eftersom det blir tillägnat ett eget inlägg...


Dels får jag lite abstinens av att vara utan den,  dock inte lika allvarligt som att missa coca-colan... Men det är jobbigt, å då använder jag den inte alls lika mycket som daniel och hampus använder sina, utan jag måste mest bara veta vart den är...


Sen är det lite som så att om jag sover, och verkligen sover, så är jag osäker på om jag vaknar av någon annan.. Det är lite som så att skulle jag byta mobil, eller larm signal, så måste jag liksom bara ändra lite i taget...


Daniels fotbollstrams har jag helt kopplat bort, men får väl hoppas på att någon utav barnen hostar till, för då vaknar jag...

Av Elin Härling - 24 mars 2011 23:27

....galant!! enligt mamman...


jajemen, igår var det 18månaders kontroll, med tillhörande stick i benet för min lillsessa.. 


Å det gick ju super bra, dock har hon ju en stick rädd mamma, som kanske försvårade själva sticket..


Å helt galant gick det inte heller enligt sköterskan, vad det gäller vikt biten.

Som inte hade gått så där jätte mycket uppåt. men med tanke på hur hon far omkring så är inte jag själv så himla bekymrad på den biten..


Igår fyllde också Quinton, vår gammel vovve, hela sju år, närmar sig pensionärsåldern, gammel vovven...


Helt sjukt vad fort tiden går, prins Hampus fyller 10år om lite mer än en månad, 

 Ängeln Tindras 2,5års dag kommer på måndag, Sessan Vilja har nyligen passerat sin 1,5års dag, och lill stjärnan i magen är nu inne i sin 29de graviditets vecka...

Allt känns så nära, men samtidigt så långt borta... 


Känns också lite små konstigt att inom tio veckor är jag en fyrbarnsmor, hur gammalt låter inte det då??!!




Av Elin Härling - 24 mars 2011 23:00

Torsdags eftermiddagen , åkte jag och Vilja med Emma och Edwin till Lidköping för att vakta Edwin medans Emma lämnade blod...


Jag tog barnen och vandrade bort till elkparken vid den där ankparken, tycker den är riktgit bra, dels är den inhängda, sen är det bra anpassat även för lite mindre barn, så där trivs Vilja. 


Emma fick dock inte lämna något blod, så det blev inte så där jätte lång tid i lekparken, men varken edwin eller Vilja ville där ifrån så det är ju ett bra resultat...

Av Elin Härling - 22 mars 2011 15:21

Även dagen idag blev lite av en bebis dag..


Mvc besök, blodtrycket var bra, och magen hade växt som den skulle.. kilona går upp å jag säger gärna stopp, BM säger fortsätt så, då det på den punkten inte gick så bra med med varken Vilja eller Tindra.

Hjärtljuden hördes fint, dock tyckte lag att de låg lite på en pojkaktig nivå, kanske har Linnea rätt, eller så sov hon, lungt var det i magen iaf...

Huvudet neråt...

Och Vilja blev arg för att Rose-Marie hade bytt skor sen förra gången, elakt värre...


Mormor/gammle mormor var med in till Vara då hon skulle köpa skor.. 

Är bara som så att bensin mätare i min bil är knas, så två gator från statoil fick vi bensin stopp, jag och vilja gick dit och köpte en dunk som vi tabnkade i gick tillbaka och hällde i det i bilen och tänkte att nu är det bara att åka i väg...

Men tjii fick vi...

Där stod vi i en korsning med en bil som inte alls ville sammarbeta..

Såg en polis bil passera ett par gator längre fram och höll på att börja gråta, jag gillar inte dom, och dom gillar inte mig.. Å jag stod ju där jag faktiskt inte fick stå...


Efter typ en så där 45 minuter, gav biljäkeln iaf med sig,  å vi kunde åka upp till statoil tanka helt fullt, och köpa en festis till Vilja som inte alls var glad över att fått sitt i bilen så där länge...


Vi åkte bort till OJs skor där mormor köpte skor till sig och även ett par foppa tofflor till Vilja som hon är väldigt stolt över, hon är verkligen en sko faschist...


Om ett tag kommer Daniel och Hampus hem, och sen blir det några timmars arbete för mig...


Ser ut som det är tre arbetsdagar kvar för min del, sen kliver jag på havandeskapspeng....



*Älskar barnen*







Av Elin Härling - 22 mars 2011 15:05

Japp, så har det varit lite av bebisdagar för min och Viljas del..


Igår var det dags för UL med viktuppskattning och fostervatten koll... Och sånt skrämmer mig... Och visst är det underbart att få se hur bebis vuxit... men innan jag får höra, hjärtat slår, här är urinblåsan, två njurar som är fina, och bra med fostervatten, så liggar jag mest bara där på helspänn..


Hampus skulle ha följt med igår han har ju inte sått sett lillasyster Nova på Ul än, så han tyckte att det var på tiden... 

Men sent i Söndags kväll kom han på att han hade ju idrott, så han ville nog följa med nästa gång.. 

Tur att vi får chansen att se liten så många gånger.


Mamma/Mormor åkte med för att hålla i Vilja undertiden, som helst bara vill vara hos -Maaammmaaa....

Å henne ska jag lämna för att åka in och föda, hmma..


Liten hade vuxit så att det bara går att se vissa delar så där nu, då fattar man hur fort det går.

Börjar själv lära mig hur vissa delar ser ut, och skulle nog själv kunna plocka fram både urinblåsa och njurar..


Viktuppskattning gjordes och liten låg på -15,5% en vikt på 907gram, vilker skulle vara 1047gram, så lite mindre än vilja var i denna veckan, och till vissdel glädjer det mig, så länge %en inte ökat till nästa gång, för en tre kilos bebis känns rätt lagom...


När vi kom hem, åt vi lite gröt och smörgås jag och Vilja, sen blev det lite sovdags för oss...

Bara två veckor till med trötthet säger min BM...


När vi vaknade var det typ dag för matlagning, provade på att göra piroger, å usch vad det var tråkigt...


Hampus ville sova hos sin farmor och farfar för att få cykla till skolan, min lilla kille börjar nog verkligen bli stor...

Så så fick det bli, vi lämnade honom där..


Sen hem och såg på en Unge i minuten, konstaerade att bebisen som föddes förtidigt vara lika gammal som Nova var i magen i går, sååå liten... Å ändå var Tindra hälften av det där vikt mässigt...


Efter det var det Big Brother, som jag egentligen inte vill erkänna att jag ser på men men...


Tog sen ett skutt in i duschen, så underbart att ha den i ordning, vill aldrig mer ha en fuktskada!!


Sen nannade vi gott, å Vilja vaknade bara två gånger i natt!!



Av Elin Härling - 20 mars 2011 23:37

...kom min bil hem, med Johan som chaufför... 


Dagen har varit, orkeslös... Är så fruktansvärt trött hela tiden, antagligen för att Vilja sover dåligt, hon har nu varit dålig i en vecka, och jag är ju den som vaknar av hennes gnällanden...


Jag har också jobbat extra, då Krister ramlade ner i smörj gropen.


Nova använder min kissblåsa som studsmatta, de gångerna jag råkar somna till, å då är det bara att pallra sig i väg ner för trappan till toaletten, som dessutom inte går att spola, på annat sätt en med en hink som måste fyllas på med vatten...


En fuktskada i huset har ställt till det, med behov, renlighet, humör och sömn det också...


Men oj, vad jag är tacksam över de jag känner för.


Har hunnit med att plocka lite, och tvätta iaf.. 

Byggt med lego med sessan och tittat på hennes favorit Kitty.


I morgon, eller närmare bestämt tio timmar och fyrtiofem minuter, är det dags för nytt UL, se om Nova vuxit som hon ska i magen, och kanske få extra bekräftat att det verkligen är en hon där inne... Jag som plockat undan allt pojkigt...


Hampus har inte varit med på nått UL än, (inte daniel heller för den delen) och ville med i morgon, men står nu i valet och kvalet för han vill egentligen inte missa idrotten... Men det lär väl bli fler gånger förhoppningsvis...

Hoppas att mamma har tid att hinna med en sväng i morgon, då det är lite svårt att åka själv med lillsessan...


Nää, nu tablett tagning, tandborstning å sängen...




Presentation

Mamma till fyra underbaringar på olika ställen, en prins i min närhet, en ängel i himlen, en prinsessa på armen, en stjärna som växer i magen...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards