Direktlänk till inlägg 22 mars 2011

Bebisdag....

Av Elin Härling - 22 mars 2011 15:05

Japp, så har det varit lite av bebisdagar för min och Viljas del..


Igår var det dags för UL med viktuppskattning och fostervatten koll... Och sånt skrämmer mig... Och visst är det underbart att få se hur bebis vuxit... men innan jag får höra, hjärtat slår, här är urinblåsan, två njurar som är fina, och bra med fostervatten, så liggar jag mest bara där på helspänn..


Hampus skulle ha följt med igår han har ju inte sått sett lillasyster Nova på Ul än, så han tyckte att det var på tiden... 

Men sent i Söndags kväll kom han på att han hade ju idrott, så han ville nog följa med nästa gång.. 

Tur att vi får chansen att se liten så många gånger.


Mamma/Mormor åkte med för att hålla i Vilja undertiden, som helst bara vill vara hos -Maaammmaaa....

Å henne ska jag lämna för att åka in och föda, hmma..


Liten hade vuxit så att det bara går att se vissa delar så där nu, då fattar man hur fort det går.

Börjar själv lära mig hur vissa delar ser ut, och skulle nog själv kunna plocka fram både urinblåsa och njurar..


Viktuppskattning gjordes och liten låg på -15,5% en vikt på 907gram, vilker skulle vara 1047gram, så lite mindre än vilja var i denna veckan, och till vissdel glädjer det mig, så länge %en inte ökat till nästa gång, för en tre kilos bebis känns rätt lagom...


När vi kom hem, åt vi lite gröt och smörgås jag och Vilja, sen blev det lite sovdags för oss...

Bara två veckor till med trötthet säger min BM...


När vi vaknade var det typ dag för matlagning, provade på att göra piroger, å usch vad det var tråkigt...


Hampus ville sova hos sin farmor och farfar för att få cykla till skolan, min lilla kille börjar nog verkligen bli stor...

Så så fick det bli, vi lämnade honom där..


Sen hem och såg på en Unge i minuten, konstaerade att bebisen som föddes förtidigt vara lika gammal som Nova var i magen i går, sååå liten... Å ändå var Tindra hälften av det där vikt mässigt...


Efter det var det Big Brother, som jag egentligen inte vill erkänna att jag ser på men men...


Tog sen ett skutt in i duschen, så underbart att ha den i ordning, vill aldrig mer ha en fuktskada!!


Sen nannade vi gott, å Vilja vaknade bara två gånger i natt!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Härling - 20 januari 2012 07:46

.., när jag ser tillbaka, så var det inte som så att min pappa var särskilt snabb med att trösta, inte heller kan jag ni minnas att han var vaken på gnälliga nätter. Jag kan inte heller se min morfar, eller farfar i de rollerna.. Och inte heller Dan...

Av Elin Härling - 19 januari 2012 23:24

...är dags skriva av mig lite grann...   Efter att ha delat den här länken:   http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article11038187.ab     På facebook, och fått en hel del reaktioner,  Så står jag nu frågandes till om det kanske bara...

Av Elin Härling - 18 september 2011 21:29

Mmm, precis så känns det, varje dag är tårarna när och känslorna ligger utan på. Allt berör och påverkar.  Tio dagar till Tindras tre års dag!! Tre, långa, eller korta beroende på hur man ser och känner det. att hon älskade lilla ängeln har fått ...

Av Elin Härling - 18 september 2011 21:29

Mmm, precis så känns det, varje dag är tårarna när och känslorna ligger utan på. Allt berör och påverkar.  Tio dagar till Tindras tre års dag!! Tre, långa, eller korta beroende på hur man ser och känner det. att hon älskade lilla ängeln har fått ...

Av Elin Härling - 19 juli 2011 21:33

...flickor nattar, just nu... Hur länge är ingen som vet, så jag provar att skriva några rader här...   I Fredags var mormors begravning, fortfarande lika svårt att fatta att hon faktiskt inte finns här hos oss mera.. Begravningen var jätte fin...

Presentation

Mamma till fyra underbaringar på olika ställen, en prins i min närhet, en ängel i himlen, en prinsessa på armen, en stjärna som växer i magen...

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards